PDA

View Full Version : Clocks Changing


Ug
27th March 2004, 03:14 PM
We (here in the UK) enter British Summer Time, tommorrow and our clocks go forward an hour. So we'll be effectively GMT +1.

I was just wondering if it was just us changing, or is there loads more people changing too?

Prometheus
27th March 2004, 03:17 PM
We change sometime soon here too. I dont remember exactly when (it might be this weekend or next, i dont know, my dad tells me when to reset everything). It depends on what state youre in here. Mi changes, but Indiana or Illinois doesnt. Its messed up, but thats how it goes. But yea, other people change too.

Ug
27th March 2004, 03:40 PM
*suddenly notices that Prometheus has hit the next post rank*

I'm going to have to think of some more. And with some more creative titles...

Prometheus
27th March 2004, 03:58 PM
lol, im catching up to you

Jman
27th March 2004, 03:59 PM
In the USA, we spring forward at 2 AM the first Sunday in April, and fall back 2 AM the last Sunday of October (http://webexhibits.org/daylightsaving/b.html). This happens at different times for different time zones. It's called daylight saving time, and some people don't like it (http://www.standardtime.com/).

Supposedly it makes people adjust to different amounts of daylight and saves energy.

I don't see it's purpose other than giving people an obvious time to change their smoke detector batteries. :D

Prometheus
27th March 2004, 04:01 PM
Yeah, thats what it is. I forgot the exact dates. I knew it wasa coming soon.

Ug
27th March 2004, 04:19 PM
Interesting...

Still you're a long way off me as yet Prometheus.

Prometheus
27th March 2004, 04:40 PM
i noticed

Lindy
27th March 2004, 07:11 PM
Originally posted by Jman
In the USA, we spring forward at 2 AM the first Sunday in April, and fall back 2 AM the last Sunday of October

Wow, you mean we have a real date for that? I've always just reset the clocks with the coming of the blackfly's, and again with the first snow.:D

Prometheus
27th March 2004, 07:40 PM
gotta love yoopers

Ug
27th March 2004, 09:10 PM
*feels like he's missed something*

Are Lindy and Prometheus located quite close to one another? Cos does MI mean michigan?

Prometheus
27th March 2004, 10:03 PM
yeah, MI is the postal abbreviation for michgan.

I live here... (zoom out to like 8 for both) http://maps.yahoo.com/maps_result?multipleCityState=ALPENA%2C+MI&Get%A0Map=Get+Map&csz=ALPENA%2C+MI&country=us

Lindy lives here... http://maps.yahoo.com/maps_result?ed=M7tNO.p_0TqT&csz=manistique&country=us&new=1&name=&qty=

I live in the lower penninsula... therefoe im a troll cause i live under the bridge that connects the two penninsulas. hes a yooper because he lives in the upper penninsula. Its what we call the people who live in the up. Everybody makes fun of em cause they have a really strong finnish heritage and they speak kinda funny... lots a "duhs" and "des" and "dos" involved. Its midwest thing. ANyone outside of that general area prolly wouldnt get it. I think lindy made a comment earlier about "da blackflied and dummer" in the where are you located thread... yeah here we go... http://www.fedoraforum.org/forum/showthread.php?s=&threadid=33&perpage=15&highlight=located&pagenumber=5
page 5. I think we kinda explained it there too. Its a michigan thing... dont worry about it.

Ug
27th March 2004, 10:16 PM
It's not like the film Fargo is it? With all the "yaaahs" in it?

Prometheus
27th March 2004, 10:32 PM
Yeah it kidna is. Its worse in real life though. You get way up into the keweenaw penninsula (the little pointy thing on top) its gets really bad. Its funny though. Probably kinda like how scottish and irish and english english all differ. Just different dialects. People usually think the yooper dialict means the person is stupid, but its just the way they talk. FUnny sure, but its how life is sometimes. lol

See if you can download "Escanaba: in da moonlight" Online somewhere. Even only a clip. Thatll give you a idea of what it sounds like.l

Ug
27th March 2004, 10:48 PM
Mind you, round here we have either a really "posh" accent or a really slow country one. Which makes people think we're stupid.

I often get the feeling that a lot of Americans think we think that we're posh.

Prometheus
27th March 2004, 11:29 PM
Compared to us, you prolly are

Lindy
28th March 2004, 12:41 AM
Originally posted by Ug
It's not like the film Fargo is it? With all the "yaaahs" in it?

Kinda sorta dere eh... And to make it even worse during the iron, and copper mining boom in the mid 1800's there was an influx of miners from cornwall... We've been eating pasties ever since:D

Ug
28th March 2004, 07:58 AM
rofl, *ponders how much of Americas population are direct descendants of the British*

Charneca - Anniston Instagram Photos - Tiruvalla Travel Photos